笠航

人不可以,至少不应当,阉割自己的创作。
♪爱是我斗争的方式♪

A Past And Future Secret (2007 Digital Remaster) - Blind Guardian

A Past and Future Secret    


by Blind Guardian


 


Oh I haven't been here for awhile


我已多年未曾经过此地


In blindness and decay the circle's been closed now


于盲目与衰败中,如今轮回已然完成


 


My song of the end


这是我的终局之歌


I've seen it all


我曾见证所有


 


Listen crowd I'll tell you everything


请听吧众人我将讲述一切


Though I have to say I don't know much


尽管我必须承认所知不多


Talking about a past and future secret


说起那过去与未来的秘密


Most called him once and future king


人们曾称他为曾经与未来之王


 


Farback in the past I saw his ending


在遥远的过去我已预见他的结局


Long before it started I knew his name


远在一切开始之前我已知他的姓名


He's the one who took the sword out of the stone


是他拔出了石中之剑


It's how that ancient tale began


那就是古老传说的开始


I hear it in the cold winds


我在寒风中听到它


 


My song of the end


这是我的终局之歌


I had seen it in my dreams


我曾在梦中见到它


My song of the end


这是我的终局之歌


I can't stop the darkening


我无力阻止黑夜降临


 


I feel cold when I cry out for the dark


当我祈求着黑暗,感觉寒冷


Take him back to Avalon


带他回到阿瓦隆


Dwell on for a new age


为新的时代而沉思着


So long sleep well my friend


再会了,请安眠我的朋友


Take him back to Avalon


带他回到阿瓦隆


I will wait and guard the future king's crown


我将等候,并守卫未来之王的冠冕


 


My song of the end


这是我的终局之歌


It was nice but now it's gone


从前好景已经不在


My song of the end


这是我的终局之歌


It was fixed the whole time


从最开始已经注定


My song of the end


这是我的终局之歌


I saw it all


我见证了所有


 






翻译是我翻的,歌词是我搜了几个版本然后自己随手校对了下。原谅我打tag这么任性。一直没想过这首歌有多像梅林视角(当然我是自带CP脑),现在简直细思极恐。配合明显是亚瑟视角的demo版本食(bei)用(nve)效果更佳。顺手安利这支乐队。求哪位大手拿它剪个视频吧。

评论
热度 ( 7 )

© 笠航 | Powered by LOFTER